Európska komisia je podporovateľom sociálneho podnikania. Na jej úrovni vznikla myšlienka podpory sociálnej ekonomiky mediálnou kampaňou, ktorej cieľom je zvýšiť povedomie o sociálnom podnikaní, podporiť jeho rozvoj a zdieľať príbehy úspešných sociálnych podnikateľov.
Kampaň predstavuje 20 aktérov z 18 členských štátov a ukazuje rozmanitosť oblastí sociálnej ekonomiky, ktorou sa dá priniesť spoločenský prospech. Od rozvoja komunity prostredníctvom zamestnávania rôzne znevýhodnených osôb, cez environmentálne riešenia, začleňovanie utečencov a migrantov do bežného života, ochranu duševného zdravia či boj proti rodovo podmienenému násiliu.
Videá s ukážkami dobrej praxe sú už dostupné na Youtube playliste a obsahujú aj dve infovideá. Príjemné pozeranie.
V nastaveniach videí, v pravom dolnom rohu, je možnosť zvoliť si slovenské titulky.