Social Pitch – podujatie pre sociálnych podnikateľov

9. apríla 2019 sa v Bratislave konalo „Pitching podujatie pre sociálnych podnikateľov“. Organizovala ho Slovak Business Agency ako záverečnú bodku vzdelávacieho programu SENSES.

Téma sociálneho podnikania pritiahla aj záujem Centrálnej koordinačnej jednotky národného projektu Inštitút sociálnej ekonomiky a jej zástupcovia sa preto podujatia radi a s očakávaním zúčastnili.

8 sociálnych inovátorov a inovátoriek dostalo na ňom príležitosť predstaviť svoje podnikateľské plány pred sociálnymi investormi zo Slovenska. Okrem predstavenia svojich projektov súťažili o bezplatný mentoring prispôsobený ich individuálnym potrebám. Úlohy porotcov sa zhostili zástupcovia Slovenskej sporiteľne, Investeers a Sociálnych inovátorov.

Že invencii sa naozaj medze nekladú, ukázali prezentované podnikateľské plány: komunitná „kakaová kaviareň“ Impact Cacaoteria – Kakaw Co+; Projekt Free2Go občianskeho združenia Pomoc človeku, zameraný na poskytovanie informácií o podujatiach, hoteloch a reštauráciách pre zdravotne ťažko postihnutých a znevýhodnené skupiny obyvateľov;  ručne robené eko výrobky z recyklovaných textílií a plastov sobi.eco; online platforma Zmudri o.z., ktorá cez krátke vtipné videá prináša praktické vedomosti pre stredoškolákov; zaujímavý projekt POŽIČATAJ, ktorý rieši susedskú výpomoc Čatajčanov; Free Food – záchrana potravín a znižovanie plytvania potravinami; TARMES UG – obchod so slovenskými produktami v Nemecku a v neposlednom rade Detské centrum s hipoterapiou, canisterapiou a  fyzioterapiou pre deti.

Porota mala skutočne neľahkú úlohu vybrať spomedzi toľkých zaujímavých projektov len jeden víťazný. Nakoniec sa rozhodli pre Kakaw Co+ komunitnú „kakaovú kaviareň“ Impact Cacaoteria, ktorá dostane bezplatný mentoring na úspešný rozbeh svojho podnikania.

Ale ani ostatní sociálni inovátori neobišli naprázdno – okrem príležitosti prezentovať pred investormi bolo cieľom organizátora  ponúknuť im priestor pre networking a nadviazanie spolupráce so zodpovednými spoločnosťami, aby ich v rámci svojich CSR aktivít zaradili do svojich dodávateľských sietí alebo im poskytli poradenstvo napr. pre cenotvorbu, marketing, získavanie zákaziek, online komunikáciu, účtovníctvo atď.

Všetkým prajeme veľa úspechov na tŕnistej podnikateľskej ceste a držíme im palce, aby ich sociálne projekty úspešne plnili svoj hlavný podnikateľský zámer – byť spoločensky prospešné.